The proof

Zeven miljoen drie­honderd­­tweeën­dertig­­duizend vierhonderd­achttien fans can’t be wrong.

Geintje! Ik zal in de afgelopen bij elkaar opgetelde 35 jaar best veel mensen bereikt hebben met mijn werk, maar hoeveel precies dat weet niemand natuurlijk. Ik weet wél via wie ik ze bereikt heb. Via welke merken. Met welke campagnes. Met welke interventies. Met welke oplossingen. En met welke strategieën.

Dat zijn niet de eerste de besten, en daar ben ik best trots op. Hieronder een selectie (van de selectie, van weer de selectie) van de mooiste en meest dierbare merken waarvoor en vooral: waarméé ik reeds samen mocht optrekken.

Wil je er ook bij komen te staan? You know the drill.

Audi
ABN AMRO
Amnesty International
AM Vastgoed
Aegon
Aidsfonds
BP
Brits Verkeersbureau
Cadbury (Schweppes)
Centraal Beheer
Citroën
Cheaptickets
Corpag
Damen Shipyards
DHL
Dove
Dujardin
De Grootste Werkgever van Nederland
Eneco
Ericsson
FBTO
Fiat
FNV Zelfstandigen Bouw
Ford
Fortis
Financieel Dagblad
Gemeente Leiden
General Motors
Greenchoice
Halfords
Harley Davidson Honda
Honig
Holland Casino
Iglo/Mora
InNoord
JVC
Jupiler
Kluwer
Kimberly Clark
KPN
Kuoni
Kylla Europe
Koninklijke Luchtmacht
LDV United
Lepra Stichting
Marlboro
Mc Donald’s
Ministerie van VROM
Mercedes
Melba toast
Nudge
Nutricia
Omroep Brabant
Opel
Planet Internet
Procter & Gamble
Quote Media
Rabobank
Radio 538
Red Bull
Rituals

Salacia Solutions
Samsonite
Sanoma
Sensodyne
Scotch & Soda
Shoestring Reizen
Sony
Sportfonds Gehandicapten
Starcom
Stinger
TMG
Transavia
Tristar Industries
Unilever
Unikidz
Unox
Van Nelle Koffie
VandenBergh Foods
Verkade
Verloning.nl
Visa Card Services
VT Wonen
Zwitserleven

The pudding

Het blijft lastig: kiezen. Zeker uit – bij elkaar opgeteld – 35 jaar werk, waarin dat werk ook nog eens veranderde, evolueerde.

Was ik vroeger een reclamemaker met een ‘map’, tegenwoordig ben ik overal en nergens te vinden.

In board rooms, bij aandeelhoudersvergaderingen, directie-overleggen of gewoon aan tafel bij managementteams. Of op de werkvloer. Waar ik die teams, of individuen, eens vertel hoe het nou eigenlijk echt in elkaar zit.

De strategieën, interventies, oplossingen, innovaties én nieuwe bedrijven die daar (zijn) ontstaan, zijn veel te privé. Of te vertrouwelijk. Op veel kwesties rust zelfs een geheimhoudingsplicht. Daar praat je niet over, laat staan dat je dat op je website zet.

Toch heb ik een aantal interessante cases weten te selecteren, die je een idee geven wat ik zoal gedaan heb en waar ik wél over kan en mag praten. En wil, ook.

Niet zonder trots, zelfs.

Het is een diversiteit aan projecten, waaraan ik met veel plezier (en veel leuke mensen) een bijdrage kon leveren. Of ze initieerde, bedacht en de wereld in geholpen heb.

Oh, en dat van die ‘prijswinnende’, dat is een grapje, hé? Ondanks dat ik 57 keer (inter)nationaal genomineerd en bekroond ben, hield ik 15 jaar geleden al op met insturen naar Award-shows. Mijn bevrediging ligt in het succes van mijn klanten, niet meer in een perspex beeldje van het zoveelste ‘laten-we-elkaar-een-schouderklopje-geven-want-we-zijn-zo-onzeker’-prijzencircus.

Daarnaast: je bent zo goed als je laatste campagne. En ook ik begin elke dag weer met een schoon, leeg, wit vel. Waarop ik mezelf opnieuw moet bewijzen.

Gelukkig wel.

Mag ik van jou, in de categorie campagnes, de prijs­winnende?

Recent

Meer cases laden...

Archief

Meer cases laden...