Hogenhouck: ’s werelds eerste podcast in print.

Wat was het probleem?

Op Hogenhouck, klant van Jeroen’s bureau XoXo, had ik weleens eerder creatief acte de présence gegeven. Mooi merk, mooie organisatie. Eén van de voorlopers op het gebied van M&A, waar we niet voor niks de pay-off ‘business as unusual’ voor ontwikkelden. Ze doen alles nét even een tikje anders, nét even een tikje eigenwijzer. Maar: als hard groeiend M&A kantoor wordt het op een gegeven moment belangrijk om ook extern verder invulling te geven aan je positionering. Je moet door, en constant blijven vernieuwen, ook in je communicatie. Dus: of ik weer mee wilde denken. Ja hoor!

Wat werd er aan me gevraagd?

Met de podcastserie ‘De Mens Achter De Ondernemer’, gepresenteerd door Gijs Scholten van Aschat, geeft Hogenhouck een mooi kijkje achter de persoonlijke schermen van ondernemend Nederland. Maar ja: je kunt wel een podcast (willen) maken, het is ook fijn als mensen hem beluisteren (das normaal) of bekijken (da’s niet zo vernieuwend, al lang niet meer). Dus hem weten te vinden. Kolfje naar mijn hand, natuurlijk, zeker met zo’n klant die zo open staat voor vernieuwende ideeën.

 

Wat heb ik gedaan?​

Logischerwijs moesten we iets met mijn favoriete medium: print. Daar zit immers ook de doelgroep. En opeens dachten we, long copy liefhebbers als we zijn: “hoe leuk is het als je een podcast niet alleen kunt beluisteren of bekijken, maar ook… kunt lezen!” En #bam, daar lag-ie. Het idee. De serie is zowel te beluisteren, te bekijken en dus met name: te lezen in het Financieel Dagblad. De campagne werd verder ondersteund door radio.

Wat is mijn resultaat?

Zowel bureau als klant zijn nooit zo scheutig met resultaten, in het kader van ‘gevoelige bedrijfsinformatie’ – en dat respecteer ik. Hogenhouck bestaat in elk geval nog en is afgelopen jaar weer sterk gegroeid, ik denk dat dat genoeg zegt.

Media

Overige credits

Bureau – XoXo Branding & Communicatie
Strategie, creatie, projectmanagement – Jeroen Leinders