Oké, daar gaan we. Ik ben geboren op 2 maart 1970, en over de eerste 6 jaar hoeven we het niet te hebben. Weet ik niks meer van. Zal vast zo z’n redenen hebben. Op mijn 7de wist ik al wat ik wilde worden: zakenman, reiziger, journalist, kunstenaar, ideeënbedenker, onrechtbestrijder, verhalenverteller, probleemoplosser, schrijver, mensenhelper en dan het liefst allemaal tegelijk. Ik wist alleen niet hoe je dat beroep noemde en naar welke school je dan moest. En oh ja: ik wilde ook nog de Bijbel even herschrijven (ambitie zat er al vroeg in).
Van mijn 6e tot mijn 12e las ik na schooltijd de hele bibliotheek in Schiedam uit – vond ik interessanter dan met vriendjes spelen. De middelbare school in Vlaardingen vond ik saai, dus we maken een stap naar het moment dat ik 8 weken voor mijn eindexamen Gymnasium stopte met school. En me aanmeldde bij de Kunstacademie, omdat ik besloten had om kunstenaar te worden. Waar ik uiteraard honend heengezonden werd – ik had niet eens een map.
Na het lezen van een interview met Paul Meijer in het blad ‘Man’, kwam ik erachter dat het vak reclame bestond. Dat leek me wel wat. Dus pakte ik de Gouden Gids en mijn fiets, en bij het eerste bureau waar ik aanbelde zei ik: “Hallo, ik ben Herbert. Ik kom hier werken”. Dat werkte, en ik rolde de wereld van Peter Stuyvesant in.
Ik had het geluk dat mijn talent werd opgemerkt door de Groten In Het Vak, en na een korte driltijd brak ik op mijn 20e door. En won ik mijn eerste Lamp (ik ben nog steeds de jongste aller tijden, geloof ik). Daarop volgde zo’n heftige en intense loopbaan in een vak vol glitter & glamour – en alle vooroordelen die je daar over hebt, zijn waar. Maal honderd, dan.
Op mijn 30ste verdiende ik tonnen per jaar, was ik wereldberoemd, had ik aan elke vinger 10 vrouwen en was ik dood- en doodongelukkig. En oh ja: een enorme arrogante eikel geworden. Een vreselijk ventje, dat alles verdrong en verdoofde. De oppervlakkigheid van het vak stoorde me, ondanks dat ik 12 jaar lang met veel plezier de communicatie van Amnesty verzorgde als een soort ‘aflaat’. Ik vond mijn werk dom, zinloos, niet uitdagend en ik groeide er niet van, leerde niks meer. Altijd al geweten dat het nooit mijn eindstation zou zijn.
Omdat ik aan mijn plafond zat, kon ik alleen nog maar mijn eigen bureau beginnen. Dat was mooi, want daar ging het goed mis. Het bureau werd een succes, maar ik wist nog helemaal niet wat het hebben van een eigen zaak eigenlijk inhield. En had het dus ook allemaal niet zo handig opgezet – wist ik veel? Een partner ging ervandoor met 6 ton en alle klanten, en ik kon opnieuw beginnen. En daar werd ik wakker: ik moest weer iets nieuws leren: ondernemen! En ook fijn: mijn vreselijk opgeblazen Ego was in duizend stukjes versplinterd. Hoog tijd.
Binnen 9 maanden verkocht ik het nieuwe bureau waarmee ik doorstartte aan Ogilvy & Mather, en werd ik directeur in Amsterdam. Verkeerde keuze: ik paste niet meer binnen zo’n grote organisatie nu ik geroken had aan de vrijheid. En de baas zijn, dat vind ik zo’n domme bezigheid. Heb ik helemaal geen tijd voor, joh. Hoewel ik voor 3 jaar had getekend, en daarna financieel onafhankelijk zou zijn, besloot ik voor mijn principes te kiezen toen ik van mijn baas in New York 100 mensen in Nederland moest ontslaan om de aandeelhouders tevreden te stellen. Daar ging ik mooi niet aan beginnen.
Een stuk minder rijk maar ook een stuk gelukkiger, vertrok ik naar Barcelona. Daar woonde ik 2 jaar, en had mezelf voorgenomen daar eens goed na te denken over de tweede helft van mijn werkzame leven. En hoe ik die moest gaan invullen. Dat lukte niet. Barcelona leidde me teveel af, en ik kon het niet laten. Om mooie en bijzondere projecten op te zetten met leuke mensen.
Eenmaal terug in Nederland, in 2005, wilde ik al gaan doen wat ik nu ga doen. Maar: ik durfde niet. Voelde me er nog niet aan toe. Dus deed ik wat ik altijd deed: ik greep terug naar wat ik kende. En begon wéér een bureau. Dat werd natuurlijk weer een succes (oud truukje), maar ik was – daar gaan we weer – doodongelukkig. Op 20 juli 2010 gaf ik dat bureau weg aan het personeel, en liep de zaak uit als vrij man. De afgelopen 12 jaar heb ik een beetje lopen kauwen op wat ik nu ga doen, en kwam ik erachter dat het verdraaid veel moeilijker is om jezelf op de kaart te zetten dan anderen.
Omdat ik al die tijd door God en de hele wereld gebeld werd om koffie te drinken en allerlei plannen aan te horen (wat ik dan ook deed, en vervolgens ook de koffie nog betaalde), ben ik zelfs een tijdje business coach geweest. Ik gaf al retreat’s nog voor het woord bestond (De 40-urige-Niet-Werk-Week in Portugal, 2014). Mijn buik vol van die wereld van graaiers, gekopieer, marketingfunnels en holle frasen, nam ik er afscheid van. Met dit artikel (meer dan 600.000 keer gelezen).
De afgelopen jaren zette ik een communicatie-opleiding op (met de verkeerde mensen), probeerde ik een bijzonder lingeriemerk voor (ex-)borstkankerpatiënten wereldwijd van de grond te krijgen (te vroeg, te vroeg) en was ik betrokken bij prachtig project in casu religieus erfgoed en de transitie van spirituele leefgemeenschappen naar wat zij de nieuwe tijd noemen. Maar die natuurlijk alweer een kleine 25 jaar aan de gang is.
Voor het dagelijks brood en een beetje fatsoenlijk beleg, gaf ik tientallen mensen en merken hun magie terug met mijn maar niet verdwijnende talent voor reclame. Dat doe ik overigens alleen nog als ik vind dat jij of je bedrijf iets toevoegt aan de wereld, of mij raakt in mijn persoonlijke waarden. En oh ja: alleen in korte trajecten, ik vind het niet uitdagend genoeg meer.
Koetjes en kalfjes? Sociaal wenselijk? Politiek correct? Laat me niet lachen. Hup, ter zake. Geen doekjes, nergens omheen – ook niet voor het bloeden. Iets met zachte heelmeesters: mij niet gezien.
Dat van die 100 miljoen volt, 30.000 graden en 60.000 kilometer per uur in minder dan een miljoenste van een seconde? Goed dat je het vraagt. Dat is een bliksemschicht. Iets waarmee ik mijn werkwijze vaak vergelijk – meestal kom ik binnen no-time ter zake en heb ik in een flits door waar de schoen hem wringt. En dus ook: waar de oplossing ligt.
Op dit moment ben ik vooral aan het schrijven. Op mijn blog, maar ook: aan een boek. Ja: eindelijk. Maar er is meer, want van één ding val ik in slaap. Ik ben me langzaam aan het proberen in de journalistiek te wurmen, maak reportages, oriënteer me op een studie Religiewetenschappen en zet projecten op waarmee ik mijn kijk op een betere wereld probeer te manifesteren.
Ik ben dus weer terug bij af, terug bij wat ik op mijn 7de al wist dat ik wilde worden: zakenman, reiziger, journalist, kunstenaar, ideeënbedenker, onrechtbestrijder, verhalenverteller, probleemoplosser, schrijver, mensenhelper en dan het liefst allemaal tegelijk. En ik weet nog steeds het woord voor dat beroep niet.
Professional Outsider voldoet, nog steeds. Wat het morgen is: al sla je me dood.
Ik geloof dat je vooral moet doen waar je goed in bent. En dat geldt met name voor mezelf. Kijk, voor een concept, een strategie, een businessmodel, een interventie of een campagne draai ik mijn hand niet om. Twee vingers in mijn neus op een regenachtige zondagnamiddag – dat werk.
Maar als het idee eenmaal verkocht is, dan moet er opeens gewerkt worden. Driewerf bah. Niet dat ik een hekel aan werken heb, begrijp me goed. Maar het gedoe dat er bij komt kijken. Man, man, man: slopend, is het.
Vooral omdat iedereen in deze fase, de executie dus, opeens heel ingewikkeld gaat lopen doen. Of duur. Dus wat gebeurt er dan? Iedereen gaat zich heel erg druk maken over volstrekt onbelangrijke randzaken, die niets bijdragen aan de aanvankelijke eenvoud van het idee. Vaak ook omdat weinig mensen durven te geloven hoe simpel het kan zijn (behalve ik dan). Het is vaak een kwestie van gewoon dóén.
Probeer iemand, of probeer hele afdelingen en organisaties, maar eens bij dat Ene Simpele Idee te houden. Bij de les, bij de essentie, bij de kern. Niets moeilijkers dan dat.
Maar ja: hier liep ik wel tegen een probleem aan. Want de executie van mijn ideeën zomaar aan de eerste de beste uit handen geven, dat werkt ook niet. Het zijn toch een beetje je kindjes, hè? Je wilt wel dat ze een beetje mooi en gezond ter wereld komen. Bovendien heb ik een vervelend ‘hebbedingetje’: mijn perfectionisme. Die is bijkans gestoord. En er zijn er maar weinig die dat kunnen handelen, aankunnen of overleven.
In personeel heb ik geen zin meer – das war einmal. In managen ben ik namelijk niet zo goed, laat staan in processen en protocollen, maar de creatieve directie voeren kan ik als geen ander. Gelukkig heb ik een mooi team van mede-Professional Outsiders om me heen gebouwd. Een club van gedreven mensen, vaklui, liefhebbers, makers, regelaars, designers en bouwers met wie ik sowieso al jaren samenwerk (met sommigen zelfs als decennia). Allemaal freelancers met wie ik kan lezen en schrijven – en zij met mij.
Mijn voordeel? Geen personeel (hou op, schei uit), geen afleiding van mijn corebusiness en wél de eindverantwoordelijkheid over dat wat ik voor mijn klanten bedacht heb.
Jullie voordeel? Zeker weten dat de krankzinnig hoge lat die ik voor mezelf neerleg bij de strategie- en conceptontwikkeling, ook terug te zien is in het eindproduct. Spekkopers, dat zijn jullie.
“Herbert is een tovenaar. Hij duikt in je DNA en graaft naar je kern. Zijn voelsprieten en intuïtie geven jouw vormloze vorm. Hij filtert het essentiële van het niet-essentiële en giet alles in een concreet plan. Dat plan is vaak groots en revolutionair. Je zult jezelf dankzij Herbert onderscheiden en durven afwijken. En daar ben ik blij mee, want er is al veel te veel norm”
Richard de Leth
(als CEO & Founder OERSTERK)
“Herbert is zichzelf. Uniek in zijn soort, zeer prettig in de omgang. Kwetsbaar wanneer nodig, geen blad voor de mond. Fijn! Omdat zijn menselijkheid een wisselwerking tot gevolg heeft, krijgt Herbert het snel voor elkaar dat zijn gesprekspartner dat ook durft te zijn. Wat alleen maar positief is voor de samenwerking. En dan is hij ook nog enorm bevlogen; Herbert neemt geen genoegen met ‘even snel-snel’, natuurlijk niet! Met zijn scherpe blik en berg aan kennis en ervaring weet hij zeer goed wát hij wil, en handelt daar ook naar. Bovendien staat hij daarbij gewoon open voor de creatieve ideeën van anderen. En dat is knap. Ja, met Herbert werk je echt samen naar iets toe. Een grote meerwaarde voor eenieder die ‘vast’ zit op gouden-ideeën-gebied”.
Suzanne Sandberg
(als Senior Contentproducer KPN)
“Herbert is zo bevlogen dat hij tijdens de presentaties van deze ideeën op adem moet komen omdat hij er zo veel passie en energie in steekt. De boodschap komt niet alleen goed over door zijn passie en energie maar ook doordat hij zich écht verdiept in zijn klant en de business van zijn klant:.
Guido Sip
(as Head of Communications Relined)
“If it’s true that brains are actually only antennas of thoughts and ideas that are already floating around in the surrounding atmosphere, then Herbert apparently has a continuous high-speed broadband connection with the universe. I’ve never known anyone so erudite, hooked on information and connected to clients, friends and topicality in so many ways. This leads to his unprecedented pace to send out radio waves of phenomenal new insights, angles, relations and ideas to be picked up by others. Constantly as “Astonishingly insanely great” or “why didn’t I think of that?”. Actually Herbert was born twenty years too early. Because with the growing possibilities of communication and information technologies, Herbert’s momentum and influence grows every day”.
Daniel Hoopman
(als CEO De Competentie Thermometer)
“Een inspirerende en enthousiaste persoonlijkheid die onbegrensd denkvermogen combineert met creatieve invulling. Een doorzetter zonder eigenwijs te willen zijn en luisterend en daarna uitvoerend ten gunste van de klant! Heel fijn en constructief samengewerkt tijdens pitch Transavia.com en bij concrete opdracht CheapTickets.nl”
Raymond Vrijenhoek
(als Strategy consultant + subject matter expert in Travel technology - o.a Parkos)
“Herbert is allereerst een bijzonder mens. Als mens. Daarnaast is hij buitengewoon creatief, goedschrijfs, origineel, betrouwbaar en vakkundig. En een echte vriend”.
Jan van Betten
(as a serial social investor)
“Working together with Herbert is an experience you’ll never forget. It is a tour full of unexpected and creative moments”.
Timo Timmerman
(as Founder & Dean Nyenrode New Business School)
“Herbert is both a great collegue, supplier of brilliant ideas and a business partner for the long term, who deeply understands the needs and challenges that a Software as a Service company has as our own. He is one of the most pro-active people I know. Herbert brings us as a Professional Outsider great professional insight in the world of marketing, webdesign, branding and advertising”
Hugo Kooiman
(als Founder/owner at Fevenue B.V. / Quest Forecast B.V.)
“Het feit dat Herbert zich altijd voor 238% inzet, maakt hem terecht een Professional Outsider en mocht je het geluk hebben dat hij daadwerkelijk reageert na 80 telefoontjes en emailtjes, dan ben je verzekerd van een gedrevenheid die je nog niet eerder bent tegengekomen. “Niet lullen maar poetsen” – dat is Herbert ten voeten uit…”
Arnoud van der Toorn (R.I.P.)
(als Senior International Product Manager at V2 Records Benelux)
“Herbert koppelt kennis aan daadkracht. Steeds opnieuw hebben wij hem bereid gevonden om snel en adequaat zijn schouders onder een project te zetten. Zo helpt hij ons echt uit te voeren wat hij voor ons bedenkt. Dit maakt hem uniek”
Justin Lucas
(als Trusted Advisor).
“Bij Herbert lijkt het alsof creativiteit en verhalen vertellen hem in het bloed zitten. Privé staat dit garant voor interessante en vermakelijke verhalen. Voor campagnes en internet projecten staat deze eigenschap garant voor ijzersterke concepten, waarbij de vormgeving eigenlijk een natuurlijk gevolg is. Een aanjager van initiatieven en concepten waarmee -tig teams weer maanden vooruit kunnen”.
Sander Willems
(as former colleague)
“Herbert knows our office very well. He was able to translate our vision in to a highly creative and distinctive marketing proposition, much to our appreciation”.
Evert van Gelderen
(als Intellectual property & contracts lawyer - founding partner at Clairfort Lawyers)
“Herbert heeft mij uitstekend ondersteund in het bedenken van een totaal nieuwe manier om mijn bedrijf te voeren. Hij is betrokken, enorm creatief en om hem proactief te noemen zou een understatement zijn. Als je met Herbert werkt krijg je de volle 100% van hem. Een aanrader voor iedereen die op zoek is naar een nieuw idee, concept of zijn/haar bedrijf naar een nieuw level wil brengen”.
Thomas Boots
(als voormalig coachee & oprichter 'Me-vs-Myself')
“Herbert is authentiek tot op het bot. Op een speelse, brutale en vooral warme wijze neemt hij je mee naar dat ene inzicht: alles is er al. En als je mensen op die manier kunt raken, ze kunt laten zien dat de magie in jezelf zit en het antwoord altijd op het juiste moment komt, dan ben je een tovenaar”.
Fiona Chandler
(voormalig coachee & oprichter Best Case Scenario)
“Herbert is one of the most gifted people I know. He has a brilliant way of combining both creativity and strategy”.
Annemarie Appelman
(als voormalig coachee, tegenwoordig Coach, Communucatiespecialist & founder 'Thuis | Grond')
“Iedereen die een New Business Wishlist kan verzinnen zoals Herbert dat heeft gedaan voor Purple Cows Unlimited, verdient mijn aanbeveling. Dat was nog eens reclame voor een bureau! Het heeft mij vlak na de start van mijn eigen onderneming veel inspiratie gegeven. En bovendien een boel nieuwe klanten opgeleverd, waar de Wishlist uiteindelijk natuurlijk voor was samengesteld. Als Herbert zichzelf zo goed kan verkopen, dan moet het ‘peanuts’ voor hem zijn om zijn opdrachtgevers met nog meer succes te bedienen. Een welgemeende aanbeveling dus!”
Miel Blok
(als Tenderspecialist Hago/Vebego en voormalig coachee)
“Herbert is slim, denkt snel en voelt iemand direct aan. En al zou hij, bij uitzondering, niet snappen wat je precies bedoelt, dan gaat hij net zo lang door met graven tot het wel voelt. Hij bekommert zich oprecht om de ondernemers en laat niemand naar huis gaan zonder datgene waar hij/zij voor kwam: een plan waar je jaren mee vooruit kunt. Een aanrader voor iedereen die (nog) niet weet wat hij/zij echt wil doen en voor ondernemers die even vastlopen of meer uit hun onderneming willen halen.”
Chantal Straver
(als oprichter Doyo Trainingen en voormalig coachee)
“Herbert is een mens zoals je er meer van wilt kennen. Rustig en toetsend zegt hij je de waarheid. Of hij je nu iets vraagt of een voorstel doet: bij elke opmerking lijkt het alsof hij precies aanvoelt wat je zelf wel weet en niet durft te doen. Die lastige beslissing of moeilijke keuze die je zelf al een tijd uitstelt wordt door Herbert in het licht gezet en vervolgens laat hij je inzien dat als je het antwoord weet je actie mag ondernemen. Als een soort blender mixt hij alles wat jij zegt, schrijft, doet of (onbewust) achterwege laat tot een idee/plan/concept wat precies klopt. Het allermooiste is dat hij je de vrijheid geeft er in mee te gaan, op te reageren en zelf vorm aan te geven waardoor het echt van jou wordt. Betrokkenheid in alle bescheidenheid waarbij het zeker direct en duidelijk wordt in combinatie met mooie humor en verhalen”.
Frank van der Veer
(voormalig coachee)
“Met behulp van acht bierviltjes, van identiteit tot actieplan, ga je door een proces om te komen van leuk idee tot levensvatbaar plan. Herbert lult je daarbij soms de oren van je kop, duwt je van je spoor en zet je op iets anders; haalt je uit je evenwicht en brengt je in een nieuwe balans.Hij helpt je ontdekken waar je je echt goed bij voelt en wat je echte idee is en wat echt gaat werken. En het houdt daarna niet op. Herbert houdt de vinger aan je pols. Want wat je ook bedacht hebt, het moet natuurlijk wel een succes worden”
Mark Jansen
(Oprichter 4x4 Discovery en voormalig coachee)
“Herbert van Hoogdalem has an unique personality. He thinks and acts fast. He’s original, creative and provides a fresh look on our projects and communication issues. If you’re looking for someone who only does what you ask of them, don’t hire Herbert. But if you are looking for solutions, creative approaches and energy that fits this day and age, then our experience tells us Herbert van Hoogdalem the best man for the job. Note to the reader: expect surprises, excitement and commotion, but results and effectiveness for sure”
Saskia Brandt
(als Hoofd Afdeling Bestuur & Concern Gemeente Alphen aan den Rijn)
“Op zoek naar iemand die echt ‘out of the box’ denkt? Dan ben je bij Herbert aan het goede adres. Verwacht vooral geen eenvoudige, makkelijke ideeën die je zelf ook had kunnen bedenken. Herbert gaat net een (grote) stap verder”.
Manon Gacic
(als CEO Greenjump & Ecobed)
“From my experience, Herbert has exceptional skills in communication. His vision, explicitness and creativity in marketing business and product concepts gives you boosts of inspiration and even adrenaline. In addition: his endeavour and enormous network make it happen if you’re in to it. Then you can count him in until the end”.
Bas Kersing
(Als Projectleider Betuwerourte ProRail)
“Recentelijk hebben wij een campagne gedraaid met Herbert. Na een paar sessies brainstormen voor het congres Digitaal willen we allemaal niet anders meer. Er ontstond daar het fantastische idee om een echte gepersonaliseerde campagne te ontwikkelen, zowel online als in print om zoveel mogelijk bezoekers te werven voor het congres. Wij danken Herbert en zijn team voor de inspirerende samenwerking! Op naar een volgend project…”.
Ivanka Overliet
(Als Senior Marketeer Wolters Kluwer)
“Maak je op voor een bijzondere tijd (ritje achtbaan om maar eens heel traditioneel te zijn) als Herbert in je leven stapt. Je belt hem als je iets wilt doorbreken, bijvoorbeeld in de uitstraling van je bedrijf, maar hij hapt volgens mij alleen als de moker mee mag en alle muurtjes van de organisatie plat mogen. En dan vooral nog als er niet al teveel grenzen hoeven zijn vanuit conventies. Herbert is geen gemiddelde adviseur, die je bedrijf vanaf de veilige zijlijn bekijkt. Hij probeert alles echt mee in te voelen vanuit zijn eigen uitgebreide ervaring als ondernemer. Zijn absolute kracht ligt in Product/Markt Combinaties waar vernieuwing voorop staat”.
Doede van Haperen
CEO LAKRAN
“Herbert’s brein werkt als een wervelwind. Een orkaan, meer nog. Een nauwelijks te stoppen bijkans onstuitbare ideeëngenerator is die man. En hij laat je na iedere storm enigszins verward achter met woest haar, een slordig opstaand revers aan een zijde en een – het blijft Nederland – omgeklapte plu. Heb je niets meer aan, aan die plu. Maar raak is het. Altijd raak. Ik heb geen idee hoe ‘ie het doet, overigens. En in feite is dat juist de charme. Want je ziet het niet aankomen, ook al verwacht je het inmiddels. Ik heb mij nog niet kunnen wapenen, tegen dat creatieve geweld. En dat is maar goed ook”
Corine van Houten
(Als CEO & ISOLEASE & interim QHSE Professional Damen Shipyards)
“Oefeningen die je verbazen. Je laten wankelen, jezelf tegenkomen, opnieuw uitvinden en opstaan. Samenwerken, praten, luisteren, lachen, kijken, huilen, ervaren, voelen, denken, Na een week weer huiswaarts. Moe. Mijn hoofd en hart gevuld met een vernieuwde en vervolmaakte invulling van mijn Plan A. Net wat ik nodig had. Het vizier scherper dan ooit. En een tank boordevol raketbrandstof”.
Nico de Bruin
Collega Copywriter
“Herbert is one of those idea-generating, never ending, ‘go get it’ kind of guys. Working with him on any project has never ‘cost’ me energy, it gives me energy. New angles, ideas that you wouldn’t have dared to dream about and a ‘nothing is impossible’ kind of attitude. From a private point of view, also, simply a genuinely straight ‘good-guy’. You might not like what you hear, but sure as hell you needed it. This comes back in his work as well. Actually, coming to think of it, there is not much difference in his work and private attitude. Straight, focused and willing to help out through doing what he does best, make beautiful things that touch you.”
Lennard Hulsbos
Strategy Director at 'Spark Reply' Munich & Milano
“Herbert is zo iemand die juist door zijn nuchtere kijk op zijn eigen vakgebied met vernieuwende dingen kan komen. Een vrije denker omdat hij zich niet laat meeslepen door wat anderen vinden van hoe het moet. Hij heeft een enorme visie, creativiteit en de drive om met vernieuwende ideeën te komen. Een bijzondere persoonlijkheid, waardoor hij ook anderen weet te inspireren.”
Gyurka Jansen
Online Media Consultant
“Herberts brein is als een F16. Always pushing the envelope. Gebouwd om te wenken en te klimmen, sneller dan al het andere om hem heen. Om vervolgens zijn universeel geniale vizier te richten, en met 1 druk op de knop de boodschap als een raket te doen inslaan. Bull’s eye! Maar Herbert is vooral een beest van een vent. Een kei van een kerel. Ruwe bolster, blanke pit. Druk met van alles. Maar nooit onbereikbaar. Hij helpt je, motiveert je, zet je op scherp. Werken met Herbert, is werken aan de top. En verder.”
Yuri Vriesema
Senior Communications Officer War Child
“Herbert is a hurricane. A charismatic (and I don’t use the word lightly) person that will win you over. He’s a chaotic personality that needs the right atmosphere to shine. And if he does, he is utterly brilliant.”
Rutger Middendorp
Storyteller / Creative Director
“Wat Herbert doet is eigenlijk niet in tekst te vangen. Dat moet je ervaren. Stel hem een lastige vraag, iets waar je al zeker twee weken over aan het tobben bent, en wacht zijn reactie in stilte af. Hij zal in zijn gezicht wrijven, opstaan, en zijn gedachten hardop uitspreken terwijl hij drie rondjes om de tafel loopt. Soms kijkt hij je aan, soms kijkt hij naar buiten, soms heeft hij zijn ogen dicht. Tot er iets in hem opkomt, meestal na een minuut of twee. Dan pakt hij een bordstift, en schrijft hij iets op je whiteboard. Terwijl hij dat opschrijft, bedenkt hij zich nog iets. En nog iets. En dan tekent hij er een grote cirkel omheen, en is je onoplosbare probleem zowaar opgelost. “Zo. Zullen we nog maar een cappuccino doen, dan?”
Jeroen Riemens
Co-Founder & Product Designer 'The Prototype Factory’
“Herbert is a great inspirational leader. Besides his great taste in boots and cars he is a exceptional advertising pro. Positive, creative, quick thinker and a super active personality. A joy to work with and always one step ahead of the rest of the market. He has proven his people skills by surrounding himself with a lot of other great people in his creative network. If you need your brand to move forward: look for Herbert and his fellow team mates.”
Heinz Manderfeld
Digital Media Strategist
“Working with Herbert is challenging in many different ways. As colleague, service provider or client you’ll be challenged to give it all. You’re expected to work hard, on your limits and to excel. You’ve to be flexible, dare to cross boundaries and to put up the fight. Just the way Herbert does. If you does then you’ll find a great companion in Herbert. A man whom leads you to the end of a project, towards your goals and beyond. Call him visionary, strategic or creative there’s only one roadmap and that leads to the best for you, for your product and for your company. That’s the way Herbert goes. If you have the opportunity to work with him. Don’t hesitate. Just do so. It will be an experience you’ll nerver forget with great results and a long term relation with a amiable guy. I was honoured.”
Edgar Muit
Online Projectmanager
“Seldom have I met someone who combines creativity with top entrepreneurial skills like Herbert. His relentless drive, broad interests and passion for brands makes him a pleasant exception to the rule. And best of all… he’s great company too!”
Hjarald Agnes
Freelance Creative Director
“Herbert is one of the most creative people that I’ve met. Kind hearted, curious and genuine. If you want to start up something new, involving communication, get Herbert in! But, as most of the creatives, Herbert is not the easiest guy to work with. You NEED to be very flexible and open-minded if you want to work with one of the best. Otherwise, opening the vault of powerful ideas won’t work.”
Martijn Aslander
SHIFT Boardroom Sparringpartners
“In my opinion, Herbert is unique – a creative genius with a zest for life. Whereas others follow the crowd, Herbert follows his own path, driven by a strong sense of justice. He is a truly impassioned individual who always delivers innovative and surprising solutions.”
Dick Stolk
Coach
De wereld is ziek.
En wij gaan 'm beter maken.