Ik citeer: “Een gezonder Nederland, iedere dag weer”. En: “We proberen op verschillende manieren goed om te gaan met het milieu”.

Ze schrijven het zelf op de website, he? Wel grappig, dat ik nu al een kwartier naast de dubbel geparkeerde verlengde company-BMW sta, die al een kwartier met draaiende diesel(!)motor voor de deur van VGZ staat, zonder iemand erin.

Als chauffeur en CEO eindelijk aankomen, informeer ik daar vriendelijk naar. De CEO zit natuurlijk al rechtsachterin, en de chauffeur, die zich duidelijk ongemakkelijk voelt, zegt: “Tja, ik moet de auto koel houden voor mijn klant”.

Zouden dat soort bedrijven nou echt niet begrijpen hoe schadelijk zo’n actie is? Nee, ik bedoel niet per sé voor het milieu. Maar: voor je Merk. Voor je Geloofwaardigheid. En voor je integriteit.

En wat zonde ook. Al dat geld dat besteed wordt aan de Marketing & Communicatie Afdeling(en). Aan ongetwijfeld dure consultants, die af en toe worden ingevlogen. Het is allemaal zo simpel. En toch zijn er zo weinig mensen, en merken, die het begrijpen.

Moet je mij hebben. Per ongeluk. Dan kom je dus op Facebook.

Sorry.

Delen is het nieuwe vermenigvuldigen

 

Herbert filosofeert

Terug naar alle artikelen

Delen is het nieuwe vermenigvuldigen

 

Ik citeer: “Een gezonder Nederland, iedere dag weer”. En: “We proberen op verschillende manieren goed om te gaan met het milieu”.

Ze schrijven het zelf op de website, he? Wel grappig, dat ik nu al een kwartier naast de dubbel geparkeerde verlengde company-BMW sta, die al een kwartier met draaiende diesel(!)motor voor de deur van VGZ staat, zonder iemand erin.

Als chauffeur en CEO eindelijk aankomen, informeer ik daar vriendelijk naar. De CEO zit natuurlijk al rechtsachterin, en de chauffeur, die zich duidelijk ongemakkelijk voelt, zegt: “Tja, ik moet de auto koel houden voor mijn klant”.

Zouden dat soort bedrijven nou echt niet begrijpen hoe schadelijk zo’n actie is? Nee, ik bedoel niet per sé voor het milieu. Maar: voor je Merk. Voor je Geloofwaardigheid. En voor je integriteit.

En wat zonde ook. Al dat geld dat besteed wordt aan de Marketing & Communicatie Afdeling(en). Aan ongetwijfeld dure consultants, die af en toe worden ingevlogen. Het is allemaal zo simpel. En toch zijn er zo weinig mensen, en merken, die het begrijpen.

Moet je mij hebben. Per ongeluk. Dan kom je dus op Facebook.

Sorry.

Delen is het nieuwe vermenigvuldigen