Oh, mijn God. Dan gaat de HEAO-jügend weer interessant lopen doen in een artikel op een blog van vakgenoten. Met een stelling die al 100.000 keer gedaan is in 200.000 vergelijkbare situaties, met vergelijkbare mensen. Zelfs de kop is verre van origineel.
Het artikel zelf? Schaamteloze zelfpromotie (“…kijk eens, ik ben zo’n goede marketeer voor mijn bazen bij Graydon, ik organiseer intern zelfs inspiratiesessies, pardon: talks, waarbij ik heel disruptief een collega-marketeer durf uit te nodigen… dat doe ik onder het mom van dat je over schuttingen moet kunnen kijken, maar ondertussen ben ik blij dat iemand anders daar mag staan – ik heb de klok wel horen luiden namelijk, maar ik heb geen idee wat ik over de klepel zou moeten vertellen…”).
Ik kom nergens ook maar één steekhoudend argument tegen voor zijn bewering, anders dan dat Trump inspeelt op een algeheel gevoel van ontevredenheid. Dat zelfs zo obvious is, dat de gemiddelde redneck in Arizona het met 2 gram meth en een krat bier achter de kiezen zelf ook nog beseft.
Maakt dat Trump tot een goede marketeer? In de verste verte niet. Marketing is klanten begrijpen, maar hen een oplossing bieden waar ze daadwerkelijk iets aan hebben. En de rest van de wereld ook.
Kortom: onze vriend Mark Beekman begrijpt er niets van. Terug naar school heeft denk ik weinig zin (sowieso nooit), dus ontslag nemen nadat-ie zijn ontstellend domme actie zelf ook beseft, is het enige dat er op zit. Denk ik. Lekker een beetje lezen en reizen, nog ferventer gaan golfen. Tijd zat.
Tenminste: als Wilders hem niet inlijft in zijn hofhouding van kansloze wannabees.
Of maak ik dat er nou zelf van, dat het wel een beetje een open sollicitatie is?