https://www.youtube.com/watch?v=ZsYSLB-8QYo
De horreur van het patriarchale Polderland.
De ongevraagdheid.
De vreselijke kwaliteit van het beeld.
Het niet-sync gelegde audiospoor.
Het tragische decor. De pc uit de jaren 80. De verkeerd gekozen spokesman. De manchetknopen, het lintje op de rever, de stropdas en de zegelring.
Het ‘niks aan de hand stock muzakje’. De ‘kunst’ en vooral die kalender aan de muur. Het -letterlijk – opgeheven vingertje. De tenenkrommende tekst “ik daag u uit!”.
De aperte top-down benadering, de op niets gebaseerde autoriteit die ze met het belerende toontje willen bereiken. De muffe geur van al lang bedorven, rottende spruitjes die bijna van het beeld afspat, de walm van vergane glorie.
De miljoenen die ze verdiend moeten hebben met de verkoop van hun database, terwijl je daar als ondernemer 53 euro per jaar voor moet betalen – om in een database op te duiken.
Uberhaupt het ‘idee’ van een ‘Gratis Online Innovatie Bootcamp’ (verzin eens wat ander woorden, joh), van de meest overbodige en meest Oost-Duitse club in Nederland, de Kamer van Koophandel.
Het geld dat dat ongetwijfeld weer gekost heeft.
Wat wérkelijk van innovatie zou getuigen, is als dit clubje ambtenaren dat zelf het woord ondernemen niet eens kan spellen, hun eigen zinloosheid onder ogen zou zien. En zich op zou heffen.
Gisteren nog.