Alleen stilte past ons bij deze vondst. Internet security is booming business. Alleen: de markt wordt al gedomineerd door grote spelers die met grote budgetten de markt willen veroveren.
Alleen stilte past ons bij deze vondst. Internet security is booming business. Alleen: de markt wordt al gedomineerd door grote spelers die met grote budgetten de markt willen veroveren.
Internet security is booming business. Alleen: de markt wordt al gedomineerd door grote spelers, die deels zelfs ook al verkocht zijn. En dus in Amerikaanse handen. Als kleine speler én nieuwkomer is het daar lastig tussenkomen, zeker als je nog niet echt een track record hebt opgebouwd. Dan is het zeker zaak om bij een introductie te komen met een naam die stáát en een Visual Identity die overeind blijft.
Ga daar maar aan staan.
Er werd me gevraagd om mee te helpen bij het opzetten van deze nieuwe internet security provider, waarbij ik me met name concentreerde op de positionering en de externe communicatie. Specifiek schakelde men mij in voor de ontwikkeling van de naam en de Visual Identity.
Wat ik altijd doe, eigenlijk. Ik ben er eens goed voor gaan zitten, en kwam er al vrij snel achter dat dit een specifiek en incestueus wereldje is, waarbij je rekening dient te houden met geschreven, maar vooral: ongeschreven regels. Een van die regels is: zwijgen. Privacy. Niet te hoog opgeven. Vooral niet over wat je precies doet, en voor wie. Dat maakte het nadenken een stuk makkelijker.
Een business die precies doet wat-ie moet doen: zonder al te veel poespas en ruchtbaarheid draaien in de juiste doelgroep die in één keer snapt waar we het over hebben. Ondertussen zwijgt Omerta, naar goed gebruik, over haar groei- en scale-up cijfers. En volgens mij is dat alleen maar goed nieuws.
Guus Ottens – designer Visual Identity
Remo Hardeman – business strategie
Har Klunder – fotograaf