Lekker Old Skool stopping power gebruiken. In 2015 werkte ik een klein jaartje als interim Creative Director bij Sue Amsterdam, van mijn goede vriend Tom de Bruijne, op klanten als de Rabobank, Jupiler en het Aidsfonds
Lekker Old Skool stopping power gebruiken. In 2015 werkte ik een klein jaartje als interim Creative Director bij Sue Amsterdam, van mijn goede vriend Tom de Bruijne, op klanten als de Rabobank, Jupiler en het Aidsfonds
In 2015 werkte ik een klein jaartje als interim Creative Director bij Sue Amsterdam, van mijn goede vriend Tom de Bruijne, op klanten als de Rabobank, Jupiler en het Aidsfonds. Leuke tijd, waarin ik me even lekker kon uitleven op creëren en en passant mocht meehelpen een afdeling met jong talent te stroomlijnen en beter te maken. Daar was eigenlijk helemaal geen probleem. Zeker niet op het Aidsfonds. Waarvoor Sue eerder daarvoor al een briljante en prijswinnende campagne had ontwikkeld, onder de naam ‘First World Problems’. Maar ja: hoe ga je verder met zo’n media- en middelenvrij concept, als de klant opeens een jaar later vraagt haar ingekochte ruimte in Elsevier en een rondje out-door te vullen? Dat is toch gewoon old skool print, waarbij je het moment in ogenschouw moet nemen én toch enigszins moet aanhaken bij datgene wat er al ligt.
Ga daar maar aan staan.
Of ik een creatieve invulling wilde bedenken voor de ingekochte mediaruimte, waarbij er weinig anders op zat zoveel mogelijk impact te genereren met copy.
Gewoon. Een schetsblokje gepakt. En een stift. En samen met Vincent gaan zitten nadenken. En krabbelen. Ik geloof zelfs in de kroeg.
Een lekker #pats #boem #rechttussendeogen regeltje waardoor mensen even de pas inhielden. Of de pagina wat langzamer omsloegen dan normaal. Verder was het geen rocket science – in tegenstelling tot alles wat SUE normaal gesproken meet, hoefde dat hier niet. Het was voldoende dat er een uiting lag die in de off-line wereld paste bij de eerdere middelenvrije campagne. En mensen rond de feestdagen even aan het denken zette.
Vincent ten Have – concept & design
Tom de Bruijne – Creative Director
Nelleke van der Voort – account- & projectmanagement